måndag 12 september 2011

Uppdatering om helgen

Det har inte blivit nått av med bloggen i helgen. Men för att svara på frågor. Nej, jag har inte fött barn i helgen. Det har bara varit mycket annat. =)

Jag har haft ont till och från. Så jag har förflyttat mig mellan soffan, sängen och varma bad. Jag har inte fått sova och har därför gått runt som en sombi med magsmärtor. ( Stackars Tobbe )

Han har däremot varit jätte duktig här hemma. Förstår inte var all hans energi kommer ifrån. Han har städat och då menar jag verkligen STÄDAT. Skåp har torkats av, lister allt. Han har tvättat fönster, damsugit och tvättat kläder. Varit uppe i affären och handlat och samtidigt tagit hand om mig när jag har som ondast. Vilken super hjälte jag har här hemma! =)

I lördags kväll ringde jag till förlossningen och pratade med dom. Jag hade ont och sammandragningar och dom kom ganska regelbundet. Så efter ett par timmar ringde jag. Hon bad mig ta två alvedon och lägga mig i ett varmt bad och se om det hjälpte. Det gjorde det inte direkt. Det gjorde inte lika ont med jag hade lika mycket sammandragningar. Och så fick jag istället en huggande smärta som spred sig i ryggen. Så jag ringde igen. Då var det fullt på BB så hon bad mig försöka sova och avvakta. Men hon trodde att förlossningen är på gång.

Men i går ( söndag) så var det nästan över. Jag hade lite sammandragningar men inte så jätte ont. Och den huggande smärtan kom inte fören på kvällen och försvan sedan igen. Så jag tror inte förlossningen är så nära. Men jag blir lite orolig när jag får så där jätte ont utan sammandragning. Får se vad barnmorskan säger på torsdag när vi ska dit. Men jag fick som sagt en paus i det onda i söndags så jag passade på att hjälpa min älskling lite här hemma. Diskade, lagade mat, bakade en kladdkaka, skurade och hjälpte honom vika alla rena kläder. Inte mycket men jag var glad att kunna göra nått iaf =)

Pappa kom förbi med lite saker som jag har haft hemma hos honom också. Han lämnade även en kartong med bebiskläder som min farmor har stickat och virkat. Massa söta saker =) Han stannade på en snabb lunch och fick sedan med sig min lilla dator hem. Han skulle kolla varför den inte vill koppla upp på Internet. Den är nästan aldrig använd så det är lite konstigt att den krånglar. Tur att man har ett datageni till pappa <3 =)

Oj, vad långt inlägg det blev nu =P Idag ska jag bara ta det lugnt. Har inte sovit i natt så jag ska slappa allt jag bara kan här hemma. Nu är iaf allt rent och fint så jag behöver inte ha ångest för att jag ligger på soffan när det finns massa saker som behöver göras =)

2 kommentarer:

  1. Den fungerar fint din dator - det var något konstigt hemma hos dig.

    SvaraRadera
  2. Jobbigt att du har så ont med så mycket sammandragningar! Men underbart att ha en så förstående sambo. Min gör oxå så mycket saker, hade aldrig klarat mig utan honom.
    I helgen funderar han på att ta med sig barnen och åka till sina föräldrar. Skulle faktiskt vara skönt att få en helg för sig själv.

    Hoppas du får en fin dag!
    Kramar!

    SvaraRadera