tisdag 6 september 2011

Förberedelser

Igår kväll låg vi och pratade om förlossningen. Jag har helatiden blundat för det och tänkt att det kommer gå bra. Och det tror jag iof fortfarande. Däremot har jag en rädsla för sjukhus som inte är så rolig. Jag har svårt att lita på läkare och barnmorskor. Och det är inte så konstigt om man tittar tillbaka i mitt liv på vad jag har gått igenom när det gäller sjukhus. Och även vad som har hänt inom familjen pga dåliga läkare. Jag tänker inte gå in på några detaljer här utan bara nämna det. Allt börjar kännas väldigt verkligt nu. Det är bara 37 dagar kvar till BF.



Det jag tänkte nämna här är att min underbar pojke tog min rädsla på allvar. Han tröstade och stöttade. Och idag så började även han läsa i boken om förlossningsrädslor och vad man kan göra. Han förbereder sig så gott han kan för att finnas där för mig. Och det betyder så otroligt mycket! Känns skönt att även om han kanske inte förstår mig, så tar han det på allvar och gör allt han kan för att kunna hjälpa mig. Han är underbar mitt hjärta <3

1 kommentar:

  1. Det kommer att gå bra....jag kan ju bara tala för mig själv, men efter att ha fött två barn så är förlossningarna två av de mest fantastiska upplevelser i mitt liv! Klart det gör ont, men det är såååå värt det :)
    Spännande :)

    SvaraRadera