söndag 4 september 2011

Ny bok


Jag fick den här boken av en jobbarkompis till mamma. Jag har nämligen en otrolig rädsla för sjukhus. Det roliga är att Gudrun som har skrivit den var barnmorska som var med när jag kom till världen =)
Jag har bara läst en kort bit i den än och jag älskar den! Hon sätter ord på alla tankar man har. Och samtidigt som hon berättar om förlossningar, tankar, förväntningar, smärta, rädslor osv osv, så har mammor som hon hjälpt förlösa berättat sina upplevelser från förlossningen. Det är jätte kul att läsa och samtidigt som man lär sig mycket om olika smärtstilande osv så lär man sig mycket om sig själv. Så här skriver hon i ett stycke.

" Det är faktiskt du som är bäst på att föda just ditt barn och det är dina förutsättningar som ska styra och leda dig genom din förlossning. "

Jag läser vidare och njuter av denna underbar bok =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar