söndag 6 mars 2011

Hem ljuva hem!

Idag fick jag gå hem. Eller jag sa att nu måste jag hem så dom skrev ut mer mediciner och jag fick gå. Jag är sjukskriven och jag får inte annstränga mig minsta lilla. Enligt läkaren bör jag vara så sängliggande som möjligt. Jag får inte gå fort, resa mig fort , bära nästan nått alls osv. Jag får gå från sängen till toaletten och tillbaka ungefär. Allt för att inte trigga illamåendet. Känns inte allt för kul just nu men jag får iaf ligga i min egen säng.

Älskling har varit här och igår var han och svärmor på besök hos mig på sjukhuset. Kände mig väldigt borskämd då älskling kom med presenter till mig =) Han har även fyllt kylen med mat till mig och lagat min dator!! Jag har världens underbaraste kille! <3


Jag fick göra ännu ett ultraljud eftersom att jag gått ner från 67 kg till 58kg. Dom ville kolla att bebben mådde bra. Och det gjorde h*n =) Längtar massor tills jag får träffa den lille för första gången!


Jag har under dom här dagarna haft massor av tid att tänka till också. Och min dröm om att starta upp livet i Göteborg fungerar inte riktigt. Nu när allt är som det är så blir det så att jag flyttar upp till Sthlm igen. Iaf tills bebisen är född. Just nu är allt för stressigt med att jag är sjukskriven och inte får göra nått alls typ och tobbe måste ha jobb här i Göteborg och vi behöver bo större osv osv. Det är en stress som varken jag och framförallt Tobbe inte klarar just nu. Han måste få chansen att njuta lite av graviditeten också och inte bara stressa fram och tillbaka till Stockholm för att jobba när jag ligger här. Vi får ta några steg tillbaka lugna ner oss och flytta till Göteborg som familj sedan i stället. Eller om han skulle få ett bra jobb innan och jag mår bra. Men som sagt ingen stress och det känns ganska skönt. =) Nu gäller det bara att jag på nått sätt ska orka släpa tillbaka alla mina saker till Stockholm eftersom vi har sagt upp lägenheten. Men det blir nästa problem.

Nu ska jag ta läkarens råd och lägga mig i sängen. Känner redan nu hur illamåendet smyger sig på. Men nu fungerar iaf min kära dator så det kommer bli lite mer bloggande från min del =)

Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar