tisdag 1 mars 2011

En mans tankar och funderingar

Ja nu när man ska bli pappa kommer det ju lite små funderingar om hur det kommer att bli. va som kommer hända om man kommer vara en bra pappa. om man är redo eller inte.

Jag tror i och för sig inte att någon är helt redo för att bli förälder. Även om vissa personer är betydligt mer redo än andra är. Och om jag ska vara helt ärligt så tror jag faktiskt att jag är så redo som jag kan bli. Bara för att jag har mina funderingar och är lite orolig ibland så vet jag att jag har så många som stöttar mig och finns där för mig så jag vett att allt kommer att bli riktigt riktigt bra *Ler*

Igår när jag satt och läste lite i boken "Gravidet och förlosning och den nya familjen". Så stod det att män och kvinnor ofta föreställer sig det hela med barn på olicka sätt. Kvinnor föreställer sig ett litet spädbarn medans män föreställer sig ett barn dom kan lek och ha kul med. Vilket jag insåg att det faktiskt kan stämma. så något jag har börjat tänka mer på är att ha det lilla försvarslösa barnet i min famn som jag kommer få mysa med. Och nej jag vet att de inte bara kommer vara mysigt utan att de blir sömlösa nätter men de tror jag inte ska vara något problem.

Men nu ska jag återgå till mina tankar denna soliga dag så får vi hoppas min älskade Matilda kommer med ett inlägg senare idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar