måndag 7 mars 2011

”Du är inte perfekt och det är bra, för då hade jag spytt på dig.”



Det är bra att ha en så underbar kille. Mitt humör är lite som det är just nu och när man bara ligger i sängen hela dagarna har man väldigt mycket tid att tänka. Och det är inte alltid nått bra. Just nu ät jag väldigt stressad över mycket. Eller oroligt som Tobias säger. Men jag har all rätt i världen att vara det. Jag är sjukskriven och sängliggande och ska på nått sätt klara av att flytta till Stockholm. Och väl i Stockholm måste vi hitta en lägenhet och då blir det flytt igen. Tiden går så sjukt mycket fortare än man tror och vi kan inte bo hemma hos Danne särskilt länge. Så ja jag är orolig.

Mitt självförtroende på att bli mamma ha sjunkit lite också. Jag har jobbat med barn sedan jag själv var ett barn och har på nått sätt väldigt lätt att förstå barn. Jag fick tidigt ögon i nacken och har inget problem att hålla koll. Jag vet vad jag gör när jag är i en situation med barn. Men som så många sagt till mig. ” Det är skillnad med sina egna barn det kommer du märka. ” oj oj, jaha. Tänk om ett blir så då. Tänk om man bara glömmer allt och inte vet alls hur man ska ta hand om om ett barn när det väl kommer till krita.

Men som sagt det är bra att jag har Tobias när jag nojjar så här. Han är duktig på att lugna ner mig och till och från så tror jag på att det kommer lösa sig. Sedan att han säkert kommer tröttna på att jag kommer med samma nojja igen ett par dagar senare, det är en annan sak.

Nu ska jag försöka peta i mig lite frukost =) Ha en bra dag alla!!

1 kommentar:

  1. Fina lilla Matilda! Så känner nog alla blivande mammor nån gång under graviditeten. Min tvekan kom först i slutet, men som sagt...alla tvekar nog nån gång. Och jag lovar dig att det kommer av sig självt. Även om man aldrig hållt i ett barn förut (som många av mina vänner aldrig hade)så kommer säkerheten av sig själv och man växer in i rollen som förälder. Sen står man där MÅNGA gånger under föräldraskapet och frågar sig själv om man har gjort rätt eller hur man ska hantera vissa saker. Men magkänslan brukar visa rätta vägen. Du och Tobbe kommer bli helt fantastiska föräldrar är jag helt säker på. Det enda ett barn behöver de närmsta månaderna är kärlek och närhet till sina föräldrar. Det andra kommer lösa sig. Vi stöttar er och ska göra allt för att hjälpa er att få en bra start.

    Att behöva må så dåligt som du gjort är kanske inte det man väntat sig utav en graviditet. Men som du sa igår..det är ju trots allt MAX 7 månader kvar utav detta jobbiga. Vi finns här för dig gumman.

    Massa kramar, Emma

    SvaraRadera