onsdag 13 april 2011

Sjukhuset

Den här veckan har inte varit den bästa. Känns som om medicinerna har svikit lite. Idag var jag uppe från 4 på morgonen och fick inte behålla nått alls. Så det blev en tur till sjukan. Dom tog massa läskiga prover som vanligt. ( att man aldrig kan vänja sig vid det! ) Och sedan dropp på mig igen. Efter en påse dropp frågade läkaren om jag ville spy på sjukan eller hemma. Så jag valde att åka hem. Då fick jag strikta order att stanna i sängen. Och ta det extremt lugnt hela tiden. Jag tycker inte jag kan ta det mycket lugnare än jag gör men jag ska tydligen försöka. Och det är väll lika bra det.  Jag hatar verkligen sjukhus! Mamma kom och hämtade mig och var med mig hemma hela dagen. Jätte skönt med lite sällskap =) Så nu lligger jag hemma igen. Smuttar på en skål med frysta hallon och hoppas att jag snart kan bli en människa igen.

När jag och Tobbe åkte in till sjukan i dag så märkte jag iaf att det är vår ute. Även om det är lite ruggigt just i dag så var det inte särskilt kallt. Och det är ju underbart! Så nu får ni alla, ( ja jag vet att det är fler än dom i familjen som läser. ) hålla tummarna för att jag snart mår bra och kan njuta av våren jag också! =)

3 kommentarer:

  1. Älskade lilla gumman, om det bara fanns något man kunde göra för att hjälpa dig!
    Kanske skulle jag ta hit dig, och bädda en säng åt dig ute i växthuset, så kan du ligga där, njuta av våren och bli servad av mig. ;-)

    Ta nu hand om dig lilla gumman!
    Massor av kramar!

    SvaraRadera
  2. Åhh gumman vad jag lider med dig! =( Jag håller alla tummar och tår för att illamåendet ska försvinna i takt med härliga våren så att du om en månad kan gå ute med fina magen i vårjacka och njuta solen! Kramar, Emma

    SvaraRadera
  3. Ursh jag lider verkligen med dig! Har följt er här sedan du började skriva och jag tror verkligen att ni klarar det tillsammans och är fruktansvärt glad för er skull. (även om jag blev en aningen förvånad ;))
    Kram / Zarah

    SvaraRadera