tisdag 11 oktober 2011

Jag är jag igen!

Jag är jag igen. Eller jag är nästan jag igen. Jag har en väldigt lite mage kvar efter graviditeten och allt är som innan. Jag spyr inte, har inte ont och har fått energin tillbaka. =)

Idag har jag haft massa saker för mig. Ni som varit inne och läst ett tag vet om hur jobbigt jag tycker det är att jag inte kunnat göra så mycket här hemma. Jag hatar att ha stökigt runt mig och dom sista månaderna när jag har haft ont har det inte blivit så mycket städa. Jag har kunnat diska vissa dagar och kanske bädda sängen nån dag men inte mera. Tobbe har fått dra hela lasset här hemma och han har varit jätte duktig. Men han jobbar heltid också så det har inte alltid varit så rent och fint som vi båda vill ha det här hemma. Men idag satte jag igång. Jag har plockat, dammat, bäddat, diskat efter lunchen, packat in allt nytt under skötbordet, kokat alla nappar och flaskor, handtvättat lite handdukar och alla hennes nya kläder och tagit bort en trasig persienner. Tobbe har diskat den stora disken innan lunch, damsugit och tvättat fönstret i balkongdörren. Nu är det rent och fint här hemma och jag trivs mycket bättre. =D

Bjuder på en bild av våran prinsessa. Hon sover så sött <3

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt!! Längtar verkligen efter det du beskriver. Det är likadant för mig. Blir och må super och får tillbaka energin.

    Tack för din fina kommentar. Tror verkligen att mina gossar kommer bli jättebra storebröder.
    Vi får hoppas att hon tittar ut snart =)
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ni verkar verkligen njuta denna tiden precis som man ska göra. =) Det är verkligen en fantastisk känsla då man börjar bli sig själv igen. Jag hoppas vi kan ses snart igen! Saknar er redan! Massa kramar

    SvaraRadera