söndag 11 januari 2015

Krämpor och skuldkänslor

Och så kom foglossningen som ett brev på posten. Sjukskriven ytterligare 4 veckor och måste ta det ändå lugnare. Inte lätt, jag som blir så rastlös. Men illamående, foglossning och en otrolig yrsel gör det lite lättare att ta det lugnt. Tänk vad man står ut med när man är gravid. Och varje gång prinsen sparkar lite i magen är alla krämpor som bortblåsta. <3 så länge han mår bra så mår jag också bra.

Dock får jag lite skuldkänslor mot prinsessan. Hon är så förstående och söt mot mig. Men jag märker att hon tycker det är jobbigt att mamma inte orkar. Jag kan inte bära henne eller leka med henne på samma sätt längre. Och jag märker att hon saknar det. Hon blir mer och mer pappig av sig. Och varje dag frågar hon om jag mår bra och om vi kan åka på utflykt. Ibland är det bara att bita ihop. För den lyckan hos henne när jag säger att jag mår bra och att vi kan leka är ovärderlig. <3 mammas fina duktiga lilla hjärta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar